donderdag 24 november 2016

DT Kimya -Van harte

Hoi allemaal,

Een mannen cadeau pfff ik vind het altijd een gezoek wat zal ik gaan maken.
Toen kreeg ik een idee een grote bruine zak om te gaan draaien en daar een grote envelop van te maken.


Ik ben begonnen met een bruine papieren zak met een zij vouw heel voorzichtig binnenste buiten proberen te krijgen.
Daarna heb ik de zak goed recht uitgelegd.
Ziet er erg verkreukeld uit maar daar zie je straks echt helemaal niets meer van.


Snij de rand bij de opening weg zodat je een mooi geheel krijgt.
Er gaan zoals je ziet twee repen in , deze repen op de zak neergelegd en gemeten waar je ongeveer een vouw lijn kan zetten.

Vijf centimeter aan linkerkant en 25 cm aan de rechterkant.
Door dat je de repen er in laat liggen kan je kijken wat jij het mooiste vind hoe ze erin liggen, beetje eigen kijk daarin.


De zijkanten plak je vast met goede tape, ik gebruik de rode hiervoor.



Je vouwt de hoekjes om en plak deze vast.


Je vouwt de zijkanten om en ook deze plak je vast ,ik heb de repen er juist in gelaten zo kan ik zien of het niet te los of strak zit.


Hieronder hoe het eruit zit als je het gevouwen heb , nu plak je het vast.


Zo ziet het eruit als je de randen dus vast heb geplakt.


Nu ga je de bovenste flap bewerken, ik heb dit ook een beetje op eigen inzicht gedaan, goed vouwen en ook met goede tape vast plakken.


Met het gave Mr Smith papier de envelop aangekleed.
Voorkant.

Achterkant.


Verder kan je het naar eigen stijl decoreren.

Ik heb jute en lint gebruikt als riem , bovenaan de flap super leuke gespen .


 In het papier wel alvast gaatjes geprikt , toen de jute en lint vast gemaakt, ik heb ook tape gebruikt zit goed vast .
De gespen zitten met split pennen vast.



De leuke kraft vlaggetjes geplakt met een naam erin gestempeld vind ik wel leuk, een persoonlijk cadeau.


 Over de envelop heb ik visnet gebruikt ,deze eerst met een brons metallic spray bewerkt.
Tandwielen gestanst uit wat glim papier, deze door en op het visnet geplakt.


 De envelop sluit nu door klittenband.


Zo heb je dus een stoere mannenenvelop met een persoonlijk tintje.


Veel plezier met het maken van jouw envelop, en als je er een heb gemaakt , laat het ons zien in onze facebook groep.
XX Christa

                      

3 opmerkingen:

Ellen zei

Gaaaaaf!

Cards en Box bij Lady M zei

geweldig heel mooi en bedankt voor de uitleg groetjes maartje

chrilvian zei

gaaaf